2017 NFL draft review: Indianapolis Colts

ED Tarell Basham, Ohio (3/80)
OT Zach Banner, USC (4/131)
RB Marlon Mack, USF (4/143)
DT Grover Stewart, Albany State (GA) (4/144)
CB Nate Hairston, Temple (5/158)
LB Anthony Walker Jr., Northwestern (5/161)

Chris Ballars allerførste valg som Colts’ general manager var et sandt home run. For safety Malik Hooker i midten af første runde ligner et kæmpe steal, og han vil med ét opgradere Colts’ forsvar. Han er en “Ed Reed”-type, der patruljerer den bageste del af banen og han er en kæmpe playmaker, der kan lave de store spil, der vinder kampe. Quincy Wilson i anden runde giver Colts en stor, fysisk cornerback, og running back Marlon Mack i fjerde runde vil allerede som rookie stjæle spilletid fra Frank Gore og Robert Turbin. Måske er han fremtidens back for Colts’ angreb.

Colts har haft store problemer på den offensive linje, og de er nødt til at holde quarterback Andrew Luck oprejst. Derfor undrede det mig, at de ikke valgte at styrke den offensive linje tidligt i draften. I anden runde kunne de have fået Temples Dion Dawkins, som både kan spille tackle og guard, og han kunne have styrket den offensive linje i pass protection. Jeg er ikke sikker på, at valget af Zach Banner i fjerde runde hjælper Colts med at løse det problem, da han er en stor, run-blocker, der ikke er særlig let på fødderne.

Cornerback Nate Hairston i femte runde var et spændende valg. Han er en konverteret wide receiver, der kun har én sæson som college cornerback på sit cv. Han er derfor noget af et projekt, men Hairston har både størrelse og fysik, og hans erfaring som receiver vil hjælpe ham i opdækning, fordi han vil kunne genkende ruter. Han er samtidig en dygtig atlet, og det bliver spændende at se, om han kan kæmpe sig til spilletid i løbet af det næste år eller to.