2016 NFL draft review: Kansas City Chiefs

Kansas City Chiefs handlede ud af første runde og tog en defensive tackle med deres første valg. Siden blev det også til en quarterback og en kontroversiel receiver. Læs her hvordan vi ser Chiefs’ draft.

DT Chris Jones, Mississippi State (2/37)
CB KeiVarae Russell, Notre Dame (3/74)
OG Parker Ehinger, Cincinnati (4/105)
CB Eric Murray, Minnesota (4/108)
WR Demarcus Robinson, Florida (4/126)
QB Kevin Hogan, Stanford (5/162)
WR Tyreek Hill, West Alabama (5/165)
CB D.J. White, Georgia Tech (6/178)
DE Dadi Nicolas, Virginia Tech (6/203)

Chiefs havde ikke noget tredjerundevalg på grund af en sag om tampering, men John Dorsey og Andy Reid fik handlet rundt og samlet ekstra valg op. Først handlede de ud af første runde og fik landet et ekstra andetrundevalg og fjerderundevalg, og siden handlede de deres eget andenrundvalg for et tredje- og et fjerderundevalg. Chiefs havde store huller på cornerback og safety, og med valgene af KeiVarae Russell og Eric Murray fik de som minimum tilføjet dybde og måske fundet et par startere.

Valget af Chris Jones i toppen af anden runde kommer med lidt risiko. Til tider flasher Jones top 10-talent, mens han andre gange er nærmest usynlig. Det er et klassisk boom/bust-valg. Outside linebacker Justin Houston er ude i store dele af 2016, og Tampa Hali bliver 33 år i løbet af sæsonen, så derfor undrer det, at Chiefs ikke valgte en spiller på den position. I det mindste et talent tidligt på trejdedagen, der kan bidrage som pass rusher i denne sæson.

Floridas Demarcus Robinson ville formentligt være blevet valgt i anden runde, hvis ikke han havde været suspenderet fire gange hos the Gators. Så valget af Robinson er ikke helt problemfrit. Florida-receiveren er dog et stort talent, så hvis han kan holde fokus, har Chiefs potentielt fundet en profil på tredjedagen. Den 6’1 og 203 pund store Robinson giver Chiefs et mål ned ad banen, som de har manglet de sidste sæsoner.