2015 NFL Draft review – Pittsburgh Steelers

WR Sammie Coates, Auburn (3/87)
CB Doran Grant, Ohio State (4/121)
TE Jesse James, Penn State (5/160)
DT Leterrius Walton, Central Michigan (6/199)
DE Anthony Chickillo, Miami (6/212)
FS Gerod Holliman, Louisville (7/239)

Steelers havde brug for en outside linebacker og var “heldige” nok at Bud Dupree faldt ned i skødet på dem i første runde. Valget var i mine øjne en no-brainer, selvom nogle er bekymret over hans manglende stabilitet. Jeg er også vild med Steelers’ to cornerback-valg, der begge har gode instinkter og evner til at lave spil på bolden. Tight end Jesse James var en udmærket trøstepræmie i femte runde.

Jeg er ikke fan af valget af Sammie Coates. Han er en hurtig, atletisk type der kan lave spil dybt i banen, men han er upoleret som route runner og har ikke naturlige hænder. Jeg ser desuden Coates lidt som samme type som sidste års fjerderundevalg Martavis Bryant og forstår ikke helt valget. Defensive end Anthony Chickillo kan måske spille 5-tech eller 3-4 outside linebacker. Men han imponerede som 4-3 defensive end ved Senior Bowl, og jeg er ikke sikker på, at han er et godt fit til Steelers’ system. Steelers var desuden vild med Minnesotas tight end Maxx Williams men lod sig overhale indenom af divisionsrivalerne fra Baltimore Ravens – det var ikke smart.

Steelers har virkelig problemer på cornerback-positionen, og derfor kan fjerderundevalget Doran Grant få spilletid allerede som rookie. Grant er en villig og dygtig tackler, og han har et glimrende instinkt og kan lave spil på bolden. Han mangler hurtighed og fysik, men Grant bør kunne kæmpe sig op i hierarkiet og finde en starterrolle i løbet af de næste to-tre år.