2015 NFL Draft review – Indianapolis Colts

DE Henry Anderson, Stanford (3/93)
SS Clayton Geathers, Central Florida (4/109)
NT David Parry, Stanford (5/151)
RB Josh Robinson, Mississippi State (6/205)
ILB Amari Herrera, Georgia (6/207)
OT Denzelle Good, Mars Hill (7/255)

Colts fik styrket et par vigtige positioner med valg af cornerback D’Juon Smith og defensive end Henry Anderson i anden og tredje runde. Smith kan formentligt allerede som rookie tilkæmpe sig spilletid bag starterne Vontae Davis og Greg Toler, og Anderson bør også indgå i en form for rotation på den defensive linje. Faktisk mener nogle, at Anderson kan blive en bedre 5-tech, end Arik Armstead, som San Francisco 49ers valgte i første runde. Running back Josh Robinson giver Colts mere power oppe foran og var ok værdi i sjette runde.

Som jeg skrev i min kommentar under selve draften, så mener jeg, at Dorsett i første runde var et luksusvalg. Colts har samme type i T.Y. Hilton, og selvom han er free agent efter denne sæson, forventer jeg at Colts forlænger med ham. Der er ingen tvivl om, at Colts gik med den bedste spiller på deres bræt, men de kan ikke blive ved med at give quarterback Andrew Luck flere mål uden at give ham bedre beskyttelse. Colts burde have valgt til den offensive linje, der har masser af huller, og det var skidt, at de ikke kom ud af draften med en eller to offensive linemen.

Henry Anderson er en meget interessant type, der passer perfekt som 5-tech i Greg Manuskys 3-4 system. Han har både størrelse og styrke til at sætte “edge”, og han har også nok eksplosiv power til at kunne rushe quarterbacken. Anderson falder ikke i kategorien “fantastisk atlet”, men han er en type, der kan spille i ligaen i mange år.