2015 NFL Draft review – Cincinnati Bengals

ILB Paul Dawson, TCU (3/99)
CB Josh Shaw, USC (4/120)
DT Marcus Hardison, Arizona State (4/135)
TE C.J. Uzomah, Auburn (5/157)
FS Derron Smith, Fresno State (6/197)
WR Mario Alford, West Virginia (7/238)

Nailed it! I mine øjne leverede Bengals en af de på papiret stærkeste draftklasser af noget hold i årets draft. Og man må bare lette på hatten af Bengals-administrationen, der gang på gang formår at finde dygtige football-spillere i draften. De to tackles, Ogbuehi og Fisher, var begge i spil til Bengals i første runde og at få begge er noget af et scoop. De to kan overtage starterrollerne på sigt. Tyler Kroft var Bengals’ højst rangerede tight end, og han giver Andy Dalton et vigtigt mål. Paul Dawson og Josh Shaw er bundsolide talenter, der bør kunne starte som rookies. At få Derron Smith i sjette runde var virkelig god værdi.

Bengals var som altid ikke bange for at tage risici, og selvom draftklassen er fremragende, så er den også fyldt med risikofyldte valg. Både Dawson og Shaw faldt i draften på grund af røde flag omkring deres personlighed, men Bengals har om nogle været gode til at holde styr på den type af spillere – senest med Vontaze Burfict. Ogbuehi (ACL) og Smith (sportsbrok) har begge været skadet, og derfor er der også lidt spørgsmålstegn ved dem. Bengals kan ramme totalt plet på dette års klasse men også misse stort.

Derron Smith faldt i draften på grund af bekymringer om en nylig operation for sportsbrok og fordi, han “kun” måler 5’10. NFL elsker store, fysiske safeties, og Smith er en lidt anden type, der på nogle måder kan minde om Seattle Seahawks’ Earl Thomas. Smith er en virkelig god cover-safety, der kan spille single high og patruljere den bageste del af banen (15 interceptions i college), men som også kan bidrage omkring boksen. Smith har været ustabil i sin karriere – specielt sidste år – men kan han få det hele til at hænge sammen, så har Bengals fundet en starter.