2014 NFL Draft review: San Diego Chargers

Seks valg blev det til for San Diego Chargers, som blandt andet valgte cornerback Jason Verrett.

Jeg er vild med valget af Verrett i bunden af første runde. Verrett mangler godt nok størrelse (5’9, 189 pund) og har haft skadesproblemer, men han er en rigtig football-spiller og kæmper om hver eneste bold. Samtidig opgraderer han med det samme Chargers’ bageste forsvar, hvor han allerede som rookie vil starte. Så kan Verrett, der lige nu genoptræner fra en skulderskade, holde sig på banen, så har Chargers efter min mening fået en potentiel stjerne. Chargers handlede desuden op for at vælge outside linebacker Jeremiah Attaochu i anden runde, og han vil i løbet af de kommende sæsoner kunne hjælpe til på en position, hvor Chargers ikke har ramt plet med førsterundevalgene Melvin Ingram og Larry English.

Generelt kom Chargers rigtig solidt ud af draften med tre potentielle startere i de tre første runder. Jeg kunne måske have tænkt mig, at de havde valgt en wide receiver tidligere i draften, da positionen var virkelig dyb og der fortsat er spørgsmålstegn ved holdbarheden af Chargers’ receivers. Keenan Allen, Vincent Brown og Malcom Floyd har alle skadeshistorik, så et langt tidligere valg af receiver end Tevin Reese (syvende runde) ville have været på sin plads.

I tredje runde nappede Chargers Notre Dame guard Chris Watt, og han kan meget vel få betydelige spilletid allerede i sin første sæson. Watt kan spille alle de tre inderste positioner på linjen, men han har en solid chance for at snuppe pladsen som højre guard. Jeremy Clary står til en løn på mere end 4,5 millioner ikke-garanterede dollars i denne sæson, og selvom Clary næppe bliver fyret, så vil Chargers gerne se Watt presse Clary.