2014 NFL Draft review: Kansas City Chiefs

Kansas City Chiefs havde kun seks valg i årets draft og kom blandt andet ud med defensive end/outside linebacker Dee Ford, der blev valgt i første runde.

Jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig vild med Chiefs’ draft, men holdet fik positioneret sig solidt til fremtiden trods kun seks valg, hvoraf kun to var i top 100. Outside linebacker Dee Ford i første runde giver Chiefs noget sikkerhed på en position, hvor Tamba Hali er oppe i årene og Justin Houston er kontraktfri efter denne sæson. Cornerback Phillip Gaines har god størrelse, og hvis alt går vel, er han starter om to-tre år. Quarterback Aaron Murray i femte runde passer godt til Andy Reids West Coast-system og bør kunne vinde et backup-job i løbet af et par sæsoner.

Donnie Avery, Dwayne Bowe, A.J. Jenkins, Junior Hemingway… det er sådan nogenlunde fortsat de fire bedste wide receivers i Chiefs trup. Draften var nærmest historisk dyb på positionen, men af en eller anden grund draftede Chiefs ikke én eneste wide receiver. I stedet valgte Chiefs en udviklingscornerback (Gaines) i tredje runde, en hverken-running-back-eller-wide-receiver i D’Anthony Thomas i fjerde runde og en potentiel backup-quarterback (Murray) i femte runde. Tilbage står Chiefs fortsat med et stort behov for at opgradere wide receiver-positionen, selvom Andy Reid og co. kunne have valgt spillere som USC’s Marqise Lee i første runde eller Ole Miss’ Donte Moncrief i tredje runde.

Den 6’5 og 298 pund store tackle Laurent Duvernay-Tardif fra canadiske McGill er blot den 10. spiller, der nogensinde er blevet valgt fra CIS. Chiefs nappede Duvernay-Tardif i sjette runde med draftens 200. valg, og der er masser af potentiale i den atletiske tackle. Duvernay-Tardif blev to gange valgt all-Canadian og vandt sidste år J.P. Metras Trophy, der gives til bedste lineman i Canada. Duvernay-Tardif spillede med i East-West Shrine Game, hvor han viste, at han kan være med på højere niveau. Jeg tror, han kan vise sig at være et guldkorn i dette års draft.