2014 NFL Draft review: Indianapolis Colts

Indianapolis Colts manglede deres første- og fjerderundevalg, og det hæmmede general manager Ryan Grigson og co. i årets draft.

Colts havde ikke meget at lege med på grund af sidste års handel for running back Trent Richardson, men de formåede at tilføje dybde og et par potentielle startere med deres fem valg. Andenrundevalget Jack Mewhort er en spiller lige efter head coach Chuck Paganos hoved. Han er en smart hård nyser, der spillede tackle hos Ohio State men som har en fremtid enten på guard eller center. Jeg kan godt lide, når de inderste offensive linemen er fleksible og kan dække flere positioner, og det kan Mewhort. Wide receiver Donte Moncrief i tredje runde er et stort, fysisk udviklingstalent, der får tid til at lære bag veteranen Reggie Wayne.

For at kunne bedømme Colts’ draft er det nødvendigt at tage Richardson-handlen med i regnestykket. Det kostede Colts dette års førsterundevalg, og man kan roligt sige, at den handel i øjeblikket ikke er faldet ud til Indianapolis’ fordel. Der er altid en risiko ved at pantsætte fremtiden, og i det her tilfælde har strategien indtil videre ikke virket. Jeg kan ikke rigtigt sætte en finger på Indianapolis Colts’ valg i dette års draft, men deres manglende første- og fjerderundevalg bandt dem på hænder og fødder. Grigson sagde, at der var “en lille håndfuld spillere som Colts følte de kunne få, men som de ikke fik”, og havde Colts haft ammunition til at handle rundt, ville de spillere måske have været inden for rækkevidde.

I sjette runde nappede Indianapolis Colts linebacker Andrew Jackson fra Western Kentucky, og han er et rigtig godt fit på indersiden af 3-4 systmet. Jackson har masser af fysisk og er en teknisk dygtig tackler, og han har en mulighed for at få spilletid i rotation bag starteren Jerrell Freeman.